כמה מילים על - "כמה מילים על"

קורה לפעמים שאנחנו צריכים לעבוד עם טכנולוגיה חדשה שלא הכרנו, או כלי חדש שלא שמענו עליו, או שפה ישנה אבל חדשה לנו, ששמענו עליה אבל אנחנו ממש לא מכירים אותה. איזה כיף. אני מת ללמוד משהו חדש.

אבל תמיד הצעדים הראשונים קשים. סביבת עבודה חדשה ולא מוכרת, הרבה מושגים חדשים, הכל מאיים. עד שאתה חושב שהבנת משהו אחד מגיע משהו אחר שנראה שהכל תלוי בו ועד שלא נבין אותו לא נוכל להתקדם. ועד שאנחנו קצת מבינים אותו מגיע איזה חלון חדש שלא ברור מה הוא רוצה מאיתנו.

בקיצור, אני בטוח שאתם מכירים את זה ונתקלתם בזה לא פעם. אז מה עושים? הכי טוב להתחיל באתר הרישמי. הרי זה המקום הכי מקצועי, לא? ואנחנו הרי מקצוענים נכון? 😎
אז יאללה, נכנסים לאתר הרישמי של אותה שפה/כלי/טכנולוגיה ומתחילים לקרוא. אתה מתחיל בהתלהבות ובטוח ששם הכל יוסבר בצורה ברורה ותוך כמה דקות כבר תבין מה זה הדבר הזה שאתה מתמודד מולו. אממה, נראה שמי שכתב את האתר הרישמי, זה אותו אחד שכתב את כל האתרים הרישמיים בעולם! הוא חייב לכתוב את זה בצורה שאין סיכוי שתבין על מה הוא מדבר. הוא כמובן כותב מדוייק ומשתמש תמיד בביטוי הכי מיקצועי, אבל אתה פשוט לא מבין כלום. אחרי כמה דקות אתה מבין שמשם כנראה לא תצליח להתקדם 😕

אז מה עושים עכשיו? שלב ב. מחפשים מישהו פשוט, לא רישמי, מישהו כמוני, הרי אנחנו אנשים פשוטים. נכון? 😇
מישהו פשוט שיסביר לי מה לעזאזל השפה/כלי/טכנולוגיה הזה עושה. אולי איזה טוטוריאל למתחילים. אולי איזה שאלה ב-StackOverflow שתשפוך קצת אור. וככה אנחנו מדלגים לנו ברחבי הרשת בין אתר לאתר, קוראים קצת פה וקצת שם ולאט לאט המוח שלנו מתחיל לקלוט על מה בעצם מדובר פה. מה השפה/כלי/טכנולוגיה הזה עושה, למה צריך אותו, ולמה אני צריך להשתמש בו דווקא עכשיו. 

אחחח, אין כמו ההרגשה שמשהו מתחיל להיות מובן, ופתאום חוזרים לאתר הרישמי ומתחילים לקרוא שם והדברים כבר נראים די ברורים. דווקא הוא כותב טוב הכתב הרישמי הזה 😄

לי אישית, קשה מאוד להתקדם עד שאני לא מבין בגדול אבל ממש בגדול, מה זה הדבר הזה שאני צריך להשתמש בו? למה הוא נועד? במה הוא עדיף על פני הדברים הישנים שהשתמשנו בהם עד היום? 
עד שאין לי תשובות לכמה שאלות מאוד בסיסיות, קשה לי מאוד להתקדם. אני מרגיש כאילו חסום. אולי זה קשור לעובדה שאני גבר. ומוח של גברים עובד כידוע בצורה של קופסאות. כל דבר חייב להיכנס לקופסא שלו ולהיות מסודר. אז עד שאני לא יודע לאיזה קופסא להכניס את הדבר החדש הזה פשוט אין אפשרות להכניס אותו למוח.

מי שלא מכיר את תאוריית הקופסאות של המוח הגברי לעומת תאוריית החוטים של מוח הנשי של Mark Gungor, אני ממליץ מאוד לראות את הסרטון הזה. זה גם קורע מצחוק וגם תכלס עוזר להבין שיחות בין גברים לנשים.




נחזור לענייננו, אז כמו שכתבתי אני בסך הכל צריך שמישהו יסביר לי כמה שאלות ממש בסיסיות על הדבר החדש הזה וזהו, משם אני יכול כבר לרוץ על החומר לבד. אז מה הבעיה?

הבעיה היא, שקשה מאוד למצוא מישהו שיסביר לי על הדבר הזה בצורה בסיסית. זה דומה לפרשות בחדשות. כל כמה שבועות מתחילה פרשה גדולה בחדשות. בהתחלה אתה שומע את השם של הפרשה החדשה - "פרשת הקרקעות המקפצות" למשל. ואתה מתעלם. ואז למחרת אתה שוב שומע שמזכירים את זה איפה שהוא באיזה אתר חדשות. ואחרי שבוע עוד פעם. ושוב ושוב. עד שנמאס לך ואתה מחליט שאתה רוצה להבין על מה מדובר. אבל עכשיו כבר אין לך סיכוי למצוא מישהו שיסביר לך על מה מדובר. כווווולם כבר ממש התקדמו בחומר והם רק מתעדכנים בחידושים שיש כל יום על הפרשה הישנה הזו. וכבר לא תצליח למצוא מישהו שרק יסביר לך על מה בכלל מדובר פה.

בדיוק ככה זה כשאתה מתחיל לעבוד על שפה/כלי/טכנולוגיה חדשה. כבר יש על זה המון חומר באינטרנט, ויש על זה שאלות מתקדמות, וגרסאות רבות. וקשה מאוד למצוא מישהו שרק יסביר לך את ההתחלה.

לכן, החלטתי להתחיל לכתוב מדיי פעם על דברים חדשים שאני לומד בסגנון של "כמה מילים על". לפעמים זה יהיה קצת מילים ולפעמים פחות 😉 
זה לא יהיה משהו מקיף, אבל זה יהיה התחלה. הסבר יחסית קצר על מה מדובר לפעמים גם עם הזכרת מושגים בסיסיים. ככה שיהיה קל להתחיל. נקודת פתיחה...

אם זה משהו שיכול לעזור לכם מוזמנים לחפש פה בבלוג פוסטים עם הכותרת "כמה מילים על" ולהתחיל להרחיב את הידע בקטנה.


אם אהבתם, תכתבו משהו למטה...

4 תגובות:

  1. רעיון יפה ומבורך.
    אתה מתאר תהליך שאני גם חווה, ומן הסתם גם עוד הרבה אחרים, בלימוד של נושא חדש.
    בהצלחה!

    השבמחק
  2. קלעת בול!
    מאמין שהמון אנשי טכנולוגיה נתקלים במצבים כאלו.
    מקום כזה שיסדר את הבסיס של הבסיס על טכנולוגיות שצריכים ללמוד מאפס יכול לתת יתרון ענק למי שירצה להתחיל ללמוד אותם.

    מחכה לפוסטים הבאים

    השבמחק
  3. מזדהה עם הרעיון.
    לא מוצא מקום לפרטים אם אין מסגרת להכניס אותם.
    יאללה, תחכים אותנו.

    השבמחק
  4. אהבתי. מעניין אם קיים משהו דומה באנגלית

    השבמחק